PRODEJ, MONTÁŽE A SERVIS
CHLAZENÍ MÍRA NEČAS
Servisem, opravami a montáží chladící techniky se zabýváme již více jak 14 let!
AUTOKLIMATIZACE
Provádíme plnění a servis autoklimatizace (manuálních i plně automatických) osobních, dodávkových i nákladních automobilů.
- plnění autoklimatizace ekologickým mediem
- detekce úniku média autoklimatizace a následné odstranění úniku
- tlakové zkoušky systému
- opravy chladičů, dehydrátorů a výměníků pro autoklimatizace
- diagnostika plně řízených klima systémů
- kompletní dezinfekce a čištění systému klimatizace
Kompletní plnění autoklimatizace obsahuje:
- vakuování
- kontrola těsnosti
- plnění olejem a médiem
- zkouška tlaku kompresoru
- kontrola úniku chlad. média
Pravidelná údržba
Jak poznat, že klimatizace ve Vašem automobilu potřebuje pozornost? Stačí sledovat chování při jejím provozu. Při zapnuté klimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 25°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat okolo 5-10°C a kompresor by se při volnoběžných otáčkách u většiny vozů neměl vypínat. Stejně tak jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru může naznačovat problém. Také by z Vaší klimatizace neměl být cítit žádný nepříjemný pach. Včasná návštěva u odborníka je v těchto případech namístě.
Častým problémem, který je spojen s provozem klimatizace, bývá zápach, který lze čas od času cítit. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou klimatizací. Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla. Proto je velmi vhodné provádět tzv. dezinfekci klimatizace, která zničí bakterie a plísně a odstraní zápach.
Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak nastálo zabránit, proto se doporučuje dezinfekci klimatizace provádět dvakrát ročně, vždy před a po sezóně používání klimatizace a to i v případě, že zápach necítíte. Problém růstu bakterií na výparnících je všeobecný a postihuje všechny používané klimatizační okruhy, nejen ty v automobilech. Zanedbáním této údržby se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.
Servis & opravy
Mezi nejčastější závady klimatizací v automobilech patří úniky chladícího média z okruhu klimatizace. Snaha výrobců automobilů o maximální snížení výrobních nákladů k tomu jen přispívá. Vzhledem k zátěži, kterou běžný provoz pro klimatizaci znamená (vibrace, rázy, vysoké teploty v motorovém prostoru, agresivní prostředí přesolených zimních komunikací) je nemožné vyrobit okruh zcela těsný a k drobným únikům chladiva dochází u každé klimatizace. Někteří výrobci uvádí jako přijatelný unik až 30% hmotnosti chladiva za rok.
Z toho vyplývá také účelnost preventivních prohlídek, které Vám zaručí že klimatizace bude opravdu funkční. Ty mohou také zabránit případné větší poruše, která by si vyžádala výrazně vyšší investice. Další významnou kategorií poruch jsou závady kompresorů. Vzhledem k jejich značně složité vnitřní konstrukci, kde je velké množství mechanických součástí, dochází k opotřebení vlivem tření.
Nesprávné množství nebo viskozita speciálního oleje toto opotřebení jen urychluje. Při výměně jakékoliv součásti chladícího okruhu je nezbytné doplnit výrobcem předepsané množství oleje. I zde se setkáváme velmi často s tím, že například po výměně poškozeného chladiče nebylo provedeno doplnění oleje a následně došlo k vážnému poškození kompresoru.
Jestliže Vaše klimatizace v autě nefunguje (nechladí) nebo se její účinnost snižuje během několika dnů či týdnů po naplnění, s největší pravděpodobností je to způsobeno únikem chladícího média z okruhu. V tomto případě nemá smysl přemýšlet o novém naplnění, jak je Vám doporučováno od naprosté většiny „odborníků z pneuservisů apod.“, jejichž jedinou znalostí v tomto oboru je právě naplnění okruhu klimatizace chladivem. Jestliže klimatizaci necháte pouze znovu naplnit chladícím médiem, neodstraní to její závadu, ale pouze důsledek. A proto můžete velmi brzy očekávat snížený účinek klimatizace nebo její úplné selhání, opět z důvodu úniku chladícího média. V takovýchto případech je nezbytné nejdříve zjistit přesné místo úniku média z klimatizace, tento únik zastavit a až poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, může být naplněn chladícím médiem.